Osim redovnih terenskih nastava u našoj državi i inozemstvu, učenici Privatne varaždinske gimnazije imaju priliku putovati i u sklopu Erasmus+ projekata u kojima škola često sudjeluje. Ove godine su to čak dva projekta, a jedan od njih je Erasmus+ projekt Europrojects u sklopu kojeg smo od 21. do 25. listopada 2019. boravili u Madridu.
Nositelj projekta je srednja škola I.E.S. Pedro Salinas iz Madrida koja je ujedno bila domaćin prve mobilnosti učenika i nastavnika u sklopu projektnih aktivnosti. Osim Španjolske, sudjeluju još srednje škole iz Turske i Nizozemske te naša škola, Privatna varaždinska gimnazija – Gimnazija Žiger. U projektu je riječ o istraživačkim radovima gdje će učenici istraživati odabrane teme, kvalitetno i kritički pretraživati literaturu za pisani rad, oblikovati ga te kasnije izložiti u sklopu mobilnosti u Turskoj.
Kako u sklopu ovog projekta na svaku mobilnost može ići šestero učenika, u Madrid su išli Paula, Margareta, Dominik, Emina, Marta i Marija u pratnji svojih nastavnica Maje Fatige i Barbare Frntić. Osim što će se u sklopu projekta usavršiti u provođenju istraživačkog rada, svako putovanje je za naše učenike bogato iskustvo i doprinosi njihovu razvoju i oblikovanju njihovih osobnosti.
„Razmjena učenika u Španjolskoj bila je jako zanimljivo i poučno iskustvo. Ovaj projekt je drugačiji od svih dosadašnjih zbog aktivnosti koje slijede nakon razmjene, a uključuju samostalno istraživanje i pisanje radova na odabrane teme“, rekao je Dominik, učenik 3. razreda
Bilo da se putuje autobusom ili avionom, učenici se prilikom ovakvih putovanja upoznaju s različitim postupcima kod prelaska granice, ukrcavanja u avion, slijetanja i dolaska u novu zemlju gdje se govori stranim jezikom. Sve to moraju savladati, a sa svakim sljedećim putovanjem kod učenika je vidljiva sve veća opuštenost i samostalnost. Postaju neovisni, a to je jedan od ciljeva u oblikovanju mlade osobe.
U Madridu, gradu s milijunskim stanovništvom su tako, nakon početnih uputa, sasvim samostalno koristili njihov sustav podzemne željeznice, mogli su se sami snaći u gradu kada su nakon projektnih aktivnosti željeli sa svojim novim prijateljima iz projekta prošetati do neke znamenitosti, otići na kavu ili potražiti restoran u kojem bi isprobali nešto iz španjolske kuhinje. A Madrid zaista obiluje dobrim restoranima u kojima možete isprobati njihove poznate tapase, paellu ili nezaobilazne churose s vrućom čokoladom.
Naši domaćini su za nas pripremili bogati program nakon prijepodnevnih aktivnosti u školi pa smo tako svaki dan upoznavali grad i njegovu bogatu kulturu. U Madridu sve počinje i završava na glavnom trgu Puerta del Sol. Tu se nalazi poznata skulptura medvjeda koja je i simbol grada, tu se okupljaju brojni izvođači tradicionalne španjolske glazbe ili one klasične, kao i brojni ulični izvođači. S okolnih klupica ili smješteni oko velike središnje fontane promatraju ih opušteni Madriđani u trenucima odmora od svakodnevnih aktivnosti.
„Razmjena u Madridu bila je jedno novo iskustvo za mene. Upoznala sam nove ljude, novi jezik i novu kulturu. Najveći izazov bio mi je boravak kod obitelji, ali nakon drugog dana i boljim upoznavanjem sudionika projekta, bilo mi je lakše i zadnjih dva dana sam poželjela ostati u Madridu. Nakon ove razmjene također sam i mnogo sigurnija u svoje znanje engleskog jezika“, nadodala je Emina.
Naravno, nismo propustili ni dva najpoznatija muzeja u Madridu. Muzej Prado je dom nekima od najpoznatijih klasičnih umjetnika. „Tu su Rafael, Rubens, Rembrandt, Tizian, Bosch, Velazquez, Goya… Moderni umjetnici smješteni su u Muzeju kraljice Sofije. Iskaču velikani – Picasso i Dali. Posjet ovim muzejima opet je bilo jedno drugačije iskustvo jer, zamislite samo da analizirate Picassovu Guernicu, a stojite ispred nje. Naravno da su neki učenici na licu mjesta dobili ocjenu iz likovne umjetnosti kada smo razgovarali o ovim poznatim umjetnicima i analizirali njihova izložena djela“, navodi profesorica Frntić, nastavnica likovne umjetnosti.
„Sastanak u Madridu jako mi se dopao, naučila sam mnogo o španjolskoj kulturi te njihovim običajima. Sam smještaj kod učenika iz španjolske škole mi se svidio te bih rado sve ponovno proživjela. Dojmile su me se i kulturološke aktivnosti u sklopu kojih smo posjetili čuveni muzej Prado, Muzej kraljice Sofije i Nacionalnu knjižnicu“, nadovezala se Marta.
Prednosti sudjelovanja u ovakvim projektima i putovanjima su dakle, nebrojene. Ono što je najvažnije, naši učenici u njima uživaju i uvijek se vesele svakom novom projektu i putovanju.