Gdje su i što rade naši bivši učenici?
Odlučili smo to istražiti i na ovim stranicama objaviti razgovore s njima. Za početak porazgovarali smo s Idom Prapotnik Mucko, bivšom učenicom Gimnazije Žiger.
Ida Prapotnik Mucko, pripadnica je prve generacije učenika i maturanata Gimnazije Žiger. Gdje je ona danas, čime se bavi te kakve uspomene gaji na svoju srednju školu? Razgovor s njom prenosimo u cijelosti.
Ida, gdje trenutačno radiš i koje su tvoje profesionalne obaveze?
Zaposlena sam u firmi Comprom Plus d.o.o. koja u svojim sestrinskim firmama i kooperaciji diljem Hrvatske i susjednih zemalja ima 1500 zaposlenih. Prije dvije godine počela sam s radom u pogonu i učenjem osnovnih proizvodnih procesa u tvrtki, a sada već godinu dana radim u odjelu planiranja proizvodnje te na rasporedu tipologije asortimana za proizvodnju po proizvodnim pogonima i prema strojnom parku.
Zvuči dosta komplicirano. Koja su ti znanja neophodna kako bi mogla obavljati svoj posao?
Za taj je posao potrebno dobro poznavanje Excel tablica radi izrada i prezentiranja godišnjih planova te praćenja mjesečnih i tjednih izvršenja proizvodnih jedinica. Osim u Excelu, radni učinak pratimo i u internom programu za koji sam prošla obuku nakon zapošljavanja.
Rekla si da tvrtka ima mnogo zaposlenih diljem Hrvatske i susjednih zemalja. Kako održavate kontakte sa svima njima?
U mom je poslu vrlo važna komunikacija koja se koristi svakodnevno i potrebna je da bi se uspješno i jasno dogovorili ciljevi, zadaci ili promjene u radu s poslovnim partnerima, ali i s kolegama unutar naše organizacije. Osim s kooperantima s našeg govornog područja, svakodnevno komuniciramo s dobavljačima i kupcima iz Italije, a za to je potrebno znanje talijanskog jezika koji govorim već četiri godine i dalje ga učim.
Kako, osim učenja talijanskog jezika, provodiš svoje slobodno vrijeme?
Slobodno vrijeme provodim u društvu obitelji i prijatelja ili šetnjom u prirodi sa svoje dvije labradorice.
Vidi se da ti je obitelj veoma važna. Jesu li te oni najviše poticali u studiranju?
Da, moji su mi roditelji omogućili školovanje, studiranje i boravak u Zagrebu te me uvijek poticali na više. Život u Zagrebu naučio me odgovornosti i organizaciji, kuhanju, spremanju, ali i uživanju u studentskim danima. Srednja škola također je imala veliku ulogu u svemu tome.
Po čemu se naša škola razlikuje od, primjerice, državnih škola?
Kada se uđe u školu odmah se osjeti drugačija atmosfera i pristup. Profesor nije samo profesor nego i mentor koji poznaje, razumije i usmjerava svoje učenike. Odnos između učenika i profesora drugačiji je od onoga na koji smo navikli. Profesori su dosta privrženi učenicima.
Jesi li u srednjoj školi znala čime se želiš baviti u budućnosti?
Moja želja je bila studirati ekonomiju i menadžment.
Kako ti je škola pomogla u ostvarenju tvojih želja i ciljeva?
Uvjetni predmeti za upis na ekonomiju i menadžment bili su Matematika i Engleski jezik. Te sam predmete usavršavala na praktičnim radovima i sudjelovanjem u međunarodnim projektima te razmjenama učenika. Od velikog značaja bile su i pripreme za prijemne ispite za predmete po vlastitom izboru. Svatko je izabrao predmete koji su mu potrebni za upis te bismo u određenim terminima imali konzultacije i rješavanje zadataka s profesorima iz tih predmeta. Sve mi je navedeno pomoglo da upišem željeni fakultet i da ga uspješno završim.
Koji ti je bio najdraži predmet u gimnaziji?
Jedan od dražih predmeta bilo mi je Govorništvo jer poboljšava govornu i pismenu komunikaciju sa svrhom uvjeravanja, a taj je alat vrlo bitan u predstavljanju projekata na fakultetu, na usmenim ispitima, ali i kasnije u poslovnom okruženju.
Na koji način školovanje u Gimnaziji Žiger može, po tvojem mišljenju, pomoći u zapošljavanju i razgovorima za posao?
Mnoge uspješne tvrtke na razgovorima za posao postave neki problem ili zadatak. Njih ne zanima je li taj podatak točan, već kako je kandidat do tog podatka došao upotrebljavajući svoju logiku, maštu i snalažljivost. Njihov je cilj provjeriti kako se kandidat „hvata u koštac” s problemima. Smatram da je škola koja potiče učenike na razmišljanje u značajnoj prednosti od drugih, a to mogu biti jedino škole s malim brojem učenika, individualnim pristupom, poznavanjem učenika – njegovih sposobnosti, želja i talenata. Takva je škola Gimnazija Žiger.
Ida, zahvaljujemo ti na ovom razgovoru te ti želimo puno osobnog i profesionalnog uspjeha.