Na dugo i željno iščekivanu terensku nastavu naši su učenici u pratnji svojih razrednica otišli u petak, 15. listopada. Ozalj, Karlovac i Turanj bile su njihove destinacije. Tijekom jednodnevne nastave učenici su stručne posjete popratili svojim izlaganjima o tradicijskoj glazbi središnje Hrvatske, Lemić brdu, spiljskoj spužvici, Zrinskima i Frankopanima, Slavi Raškaj, Dragojli Jarnević, Slavku Mihaliću, hidroelektrani Munjari, karlovačkoj zvijezdi, gospodarstvu i demografiji Karlovca te ulozi Karlovca u Domovinskom ratu. Jedan od zadataka bio je i pronalaženje latinskih natpisa te prijevod i istraživanje njihova značaja.
Ujutro samo posjetili Stari grad Ozalj - dom Zrinskih i Frankopana te uz stručno vodstvo pogledali izloške Zavičajnog muzeja.
Oko podneva, nakon razgleda Starog grada u Ozlju, uputili smo se prema hidroelektrani Ozalj, tzv. „Munjari” kako su je nazvali stanovnici Ozlja. Hidroelektrana je smještena na rijeci Kupi te se sastoji od dva pogona: HE Ozalj 1 i HE Ozalj 2. Pogon HE Ozalj 1 pušten je u rad 18. kolovoza 1908., a pogon HE Ozalj 2 koji je naknadno sagrađen, pušten je u rad 23. ožujka 1952. godine. Munjara je najstarija hidroelektrana u Hrvatskoj koja još uvijek proizvodi električnu energiju u izvornom objektu otkako je puštena u rad. Izgrađena je u stilu neoromantizma prema nacrtima građevinskog inženjera Valerijana Riesznera. Ova hidroelektrana ima veliku povijesnu vrijednost pa je zato objekt pod stalnim nadzorom konzervatorskog odjela Karlovac, Uprave za zaštitu kulturne baštine i Ministarstva kulture Republike Hrvatske.
piše: Tonka Igrec 2. a
Nakon Munjare i Ozlja, krenuli smo prema Karlovcu u Slatkovodni akvarij riječnih riba Aquatiku – jedini slatkovodni akvarij u Hrvatskoj. Tamo smo vidjeli razne vrste autohtonih životinja, domaćih i uvezenih vrsta. Naša nam je voditeljica otkrila da je Hrvatska najbogatija endemskim vrstama. Također smo saznali mnogo zanimljivih informacija o ribama: o njihovu životnom vijeku, o prehrani, o veličini i bojama te da naizgled slične ribe mogu biti potpuno drugačije. Uvjeti u akvariju povoljniji su za neke ribe jer nisu u stalnom strahu od predatora. Time im se produljuje životni vijek te kvaliteta života. Većini učenika akvarij se svidio te su i sami priznali da su puno naučili. Nakon razgledavanja riječnog slatkovodnog akvarija održana je radionica čija je tema bila bioraznolikost. Pod stručnim vodstvom doktoranta biologije naučili smo kako identificirati vrste školjaka te smo izračunavali populaciju školjaka na nekom staništu i njezinu rasprostranjenost. Radionica je bila vrlo poučna, zanimljiva i nimalo zahtjevna. Uspjeli smo odraditi zadane obaveze ležerno i u zadanom vremenu.
piše: Laura Kovačić 2. a
Nakon ručka i odmora na kraju naše terenske nastave posjetili smo muzej Domovinskog rata u Karlovcu. Muzej je napravljen u staroj austrijskoj vojarni te se sastoji od tri etaže. Organiziran je za skladno funkcioniranje muzejskih sadržaja. U prizemlju se nalazi Spomen soba karlovačkim braniteljima Domovinskog rata i suvenirnica. Na prvom katu nalazi se izložba oružja, odjeće te vojnih stvari korištenih u ratu. U vanjskom djela muzeja nalazi se i izložba tenkova, aviona i vojnih vozila. Nakon obilaska muzeja učenici su puni dojmova te prikupljenih doživljaja i iskustva krenuli prema Varaždinu.
piše: Karlo Rogina, 2. a